miércoles, 17 de junio de 2015

"SEMPRE GUARDARÉ EL RECORD DE QUAN EL SENYOR DOMÍNGUEZ FUMAVA A LES CLASSES MENTRE FÈIEM MATEMÀTIQUES"




    Aprofitant que la nostra escola fa 60 anys, hem volgut esbrinar més informació sobre aquesta a través d'un exalumne. Gràcies al José, que va estudiar a l'escola, podrem conèixer més a fons el Roig-Tesàlia: com estudiaven, què estudiaven, i si podem, fins i tot, saber alguna anècdota.


- Com és diu?
José León Tena.

- Quan va néixer? A on?
Vaig néixer l'any 1960, a Villaviciosa, Còrdova. 

- Quants anys té?
Tinc 54 anys.


- A què et dediques?
Treballo en una copisteria i sóc autònom.

- Has tingut fills?
Sí dos, un noi, el Rafa, i una noia, la Patricia.


- Per què vas venir a Barcelona?
Els meus pares hi volien venir a viure quan jo tenía 5 anys, al 1965.

- Quants anys vas estar al Roig-Tesàlia?
Hi vaig estar 3 anys.


- Quants anys tenies quan hi vas començar?
Tenia 16 anys, aquí només vaig fer el B.U.P.


- Quan el va deixar?
Amb 19 anys.


- Què recordes de l'escola?
El seu aspecte, però sobretot del Senyor Domínguez, la Núria i la MªTeresa. Sempre guardaré el record del Senyor Domínguez fumant a la classe mentres fèiem matemàtiques.  

- Què era el que més et cridava l'atenció?
El tracte dels professors i que l'ambient era familiar.

- Quina classe t'interessava més? Qui era el professor?
La història i la geografia, en aquella època la impartia la Núria.

- De qui te'n recordes més? Per què?
Dels mateixos que he esmentat abans, però sobretot de la Teresa perquè em transmitia bones vibracions i em donava seguretat.

- Quins valors et van transmetre?
Em van transmetre educació i respecte.

- Quins idiomes estudiaves?
Vaig estudiar català, els dos ultims anys, castellà i francès.


- Quin era el majoritari?
Era el castellà.

- Esmenta alguns dels serveis que s'oferien.
La possibilitat de quedar-te a dinar i classes de reforç. 


- Si tornessis a estudiar, escolliries aquest centre?
Sí, perquè hi estava molt agust. De fet hi he tornat, de visita, un parell de vegades.

- Mantens contacte amb algun company de l'escola?
No, però a vegades em trobu la Meli, la secretària.


- Recomanaries el centre escolar Roig-Tesàlia?
Sí,evidentment. Per exemple, la vaig recomanar a la meva veïna que encara hi estudia.


      En finalitzar l'entrevista, hem sabut com era la nostra escola. hi ha hagut molts canvis: abans els mestres podien fumar a les classes, algunes de les materies que s'impartien han desaparegut i el mètode d'ensenyament era diferent.

     José León Tena també ens ha ensenyat que no tothom acaba fent allò que vol i que sempre s'han d'aprofitar les oportunitats.


  

No hay comentarios:

Publicar un comentario